12 Ekim 2015 Pazartesi

Lobbyler İçin Beklentiler Çoğaldı.


Lobby diye nitelendirdiğimiz giriş holleri, her otelde, her büyük kurum ve kuruluşlarda, mekânsal organizasyon gereği mutlaka olması gereken alanlardan biri. Hatta o kadar yaygın ki ister istemez oluşan bir biçimlenme.
Günümüzde lobbylerin tasarımı üzerinde daha çok düşünülüp farklı konseptler geliştirilmekte.
Giriş holü olarak mekanın ilk izlenimini aldığımız lobbyler artık farklı işlevsellikler kazanarak lounge ismini aldı.
Cafe-bar kısmıyla, oturma alanlarıyla, tv üniteleriyle, dikey bahçeleriyle ve bunlar gibi birçok özellik ve işlev parametresiyle birlikte sıradan lobby anlayışından çok çok daha farklı artık her şey.
Tabi ki tüm mekanlar bu devinime ayak uyduramıyor. İşin büyük bir kısmı bu konuda biz mimarlara düşüyor. Konsept geliştirme, işlev şeması, ürün seçimi, kurumsal kimlik ve daha nicesi, mekan kalitesine artı olarak  geri dönüş sağlıyor. Bu saydıklarımın özellikle lobbylerde de dikkate alınması çok önemli çünkü mekan hakkında bize ilk tüyoyu veren her zaman giriş holleri oluyor.
Peki bir giriş holünde bizleri neler beklemeli?
Yaratıcılığın, araştırmanın ve düşünmenin sonu olmayacağı için aklıma gelen birkaç başlığı sizlerle paylaşayım.
Girer girmez ne göreceğimiz çok önemli bu yüzden form, doku ve renk iyi çözümlenmiş olmalı.
Mekânsal organizasyonun iyi ayarlanıp tefriş elmanlarının seçimine özen gösterilmeli.
İşlev şeması çıkartılıp ekstra işlevler eklenerek mekanda fark yaratılmalı.
Kurumsal kimlik önemsenip kurumu yada kuruluşu yansıtır bir mekan oluşturulmalı.















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder